A MI M'HA PASSAT. I A TU?

No m'agrada escriure. Gens. Més aviat ho odio. Però en aquesta vida s'ha d'escriure o això sembla, ja sigui la llista de la compra, una nota urgent, una felicitació, una postal, ... 

El nostre tutor, l'Enric, és d'aquelles persones que els apassiona la seva feina, es nota. I necessita saber què senten els seus alumnes en tot moment. La qüestió és que entre una cosa i una altra, acabem escrivint a cada assignatura. 

Des de fa trenta minuts exactes, just quan ha marxat el papa cap a la feina, que estic entortolligant-me el llapis entre els cabells, és més, fins i tot he tingut temps d'anar a buscar un got d'aigua a la cuina, d'anar al lavabo a repassar-me les celles i a regar els geranis del balcó. Però res, la inspiració no apareix. 

Si escric a l'ordinador em col·lapso, ho tinc més que comprovat. Quan veig aquella pàgina en blanc que no s'omple ni estant-hi dues hores, em paral·litzo. A la meva habitació hi falta llum, per això escric al despatx del papa que té finestra i claror del dia. Avui, he decidit agafar aquell llapis que em va regalar l'àvia abans de morir, negre de punta blanca. Però malauradament, té la punta massa fina i ja és la tercera vegada que li faig punxa. I ara només faltava que sonés el telèfon, segur que deu ser la mama que recordi a posar els plats bruts de la pica el rentaplats, cosa que ja he fet. 

Tot i així, m'he aixecat a buscar l'inalàmbric per no fer-la patir. Però m'he entrempossat amb uns pots de pintura que algú ha deixat al mig del menjador i ha caigut l'inalàmbric a dins. Contemplo com flota sobre la pintura veremlla, sembla aigua tintada, però és pintura perquè és més espessa. Ho vaig a dibuixar.
_____________________________________


A vegades, necessites un canvi, però un mateix no és capaç d'afrontar-lo per por, per inseguretat, pel que pensaran, per i si m'equivoco altre cop? El cas de la Fiona és ben clar. A ella no li agrada escriure i ofuscada en omplir pàgines en blanc, descuida el color, la pintura. Per què tots els alumnes han d'escriure? Per què no poden expressar-se a través de la pintura? Del cant? O de la dansa?

I tu, per què no t'atreveixes a canviar? A què esperes? Esperaràs tant com la Fiona?

La Fiona va acabar sent pintora d'aquarel·la. 





Comentaris