EL MEU HEROI PLORA

Assegut a la tètrica cadira del menjador, amb el cap mig recolzat sobre la mà, li regalimaven les llàgrimes fins al mentó, abans d'enfonsar-se en el gorg de la tristor. Ell és l'hereu de la família, un tipus valent, poderós, culte, emprenedor i senyorial, el meu capdavanter.

Ni a l'escola ni enlloc m'han preparat psicològicament per veure'l llagrimejar. Més aviat és ell qui desborda d'empatia, em revivifica, m'abraça amb gentilesa i m'endolceix amb els seus sucosos petons. Però cal tenir present que també és persona, rar seria no veure'l somriure ni plorar.

Una patacada massa dura, una imatge que ha sabut trencar la meva ànima. Perquè el pare encara conserva aquella llavor pueril.


Avui m'he fos de dolor veient-lo per primera vegada plorar, sol, en aquella cadira del menjador. Se m'han trencat tots meus principis. Aquest desconsol m'ha apropat al món adult, un món de sentiments reprimits que resten amagats des de la infància dels nostres herois.

Comentaris