ENTREVISTA A FLOR DE PELL



A FLOR DE PELL, és un projecte de Nati Calm, AMANT DE LES FLORS.




Com i quan va començar el projecte?
Després de 25 anys treballant a la mateixa empresa, vaig quedar-me sense feina. A casa vam decidir que m’agafaria un any per estar amb els nens, però des de sempre m’han agradat molt les flors, així que vaig veure la possibilitat d’estudiar a l’Escola d’Art Floral de Catalunya a Barcelona. M’hi vaig inscriure i ara ja tinc la titulació d’Oficial Florista. Al cap d’uns mesos em va sortir una feina en una Editorial, una altra de les meves passions, els llibres, així que vaig acceptar. Ara farà un any que vaig posar el projecte en marxa.


Necessites alguna formació o titulació d'algun curs per poder crear i vendre objectes florals? 
A l’escola t’ensenyen les tècniques necessàries per poder elaborar rams, corones, composicions i fer muntatges amb flors, a més de tota la teoria del color i de les dimensions. Tenir aquesta teoria és essencial per  poder crear.

Quins objectes elaboreu? 
No m’hi puc dedicar tot el que voldria, però faig cosetes petites com corones, detalls pel cabell, cinturons florals, braçalets, rams, lletres per aniversaris, celebracions, etc. Principalment ho faig amb flors preservades (flors naturals liofilitzades, que tenen una durada d’anys).


Amb què t'inspires per crear-los?
Depèn del que vol el client, però em decanto per un estil rústic i modern.

Teniu moltes comandes?                                    
Al principi sempre és difícil, però cada vegada en tenim més i la gent ja ens comença a conèixer.

En un futur, creieu que podríeu dedicar-vos-hi al 100% com a professió ? Ara per ara no ens ho hem plantejat, però mai se sap, no ho descartem.

Cada quan traieu un nou producte?
Fem productes sota comanda, per tant, cada article és únic, personalitzat i diferent.

Quantes persones formen part del projecte "A flor de pell"?
A hores d’ara som la meva germana Rosa que també té un taller de marcs a mida @marcslaselva, la meva neboda Anna, responsable de la fotografia i comunicació @shootwhatyoulof i jo. Però cada vegada hi ha més gent implicada.

D'on va sorgir el nom “A flor de pell”?  
Exclusivament de l’Anna, tota la idea va ser seva. Des de sempre ha sigut molt creativa. Deia que havíem de trobar un nom original i amb doble sentit. I després de pensar-ne varis, va sortir “A Flor de Pell”.

Quin preu té aproximadament una corona? 
Varia depenent del tipus de flors, de l’estil de la corona, de la quantitat, i de molts més factors. Primer prefereixo que m’expliquin què és el que volen, i així després els puc donar un preu aproximat.

Cada corona o braçalet té un nom per identificar-lo?                                       
Ens ho hem plantejat, però com que no produïm en sèrie, cada producte és diferent, costa posa’ls nom.

Teniu un catàleg dels productes? 
No tenim catàleg, de moment ho pengem a l’Instagram @aflor_depell i la idea és fer una botiga en línia.
Teniu comandes fora de Catalunya? 
La setmana passada van venir uns nuvis de Finlàndia a casar-se a Girona i els vam fer una corona, un cinturó per a la núvia, un braçalet per la seva filla i el “prendido” per la solapa del nuvi. Van arribar a nosaltres a través d’una seguidora d’Instagram. L’experiència va ser molt interessant i divertida.

Si teniu una comanda, mostreu els objectes que ja teniu elaborats o creeu segons la petició del client? 
Intentem crear-ho segons el que el client ens explica i ens demana. L’assessorem fins a arribar a un acord.

Necessiteu models per poder mostrar les corones, braçalets, rams, ...?
Sí, creiem que és essencial per arribar al client, tot i que també fem algunes fotos d’estudi. De moment la meva filla és la principal model, li encanta i sempre està disposada. Crec que al principi, tothom tira cap a casa. També ens ajuda la Mireia, la xicota del meu nebot, la qual tampoc va dubtar en dir que sí quan li ho vam preguntar.

A part d'un compte d'Instagram, teniu més comptes a altres xarxes socials?
Fa pocs dies hem obert un perfil a Pinterest i també tenim perfil a Facebook tot i que no està actualitzat.
Per acabar, us convido a donar un cop d’ull al nostre Instagram (@aflor_depell) per estar al dia de totes les nostres creacions. Els nostres dissenys també es poden portar amb texans i camisa, per ocasions informals.  

Moltes gràcies i molta sort amb el projecte!
@aflor_depell


Comentaris