ÉS AIXÍ COM NETFLIX ACONSEGUEIX QUE T'ENGANXIS A LES SEVES SÈRIES
Elena Neira, experta en distribució digital, analitza al ‘Versió RAC1’ l’estratègia de la plataforma
Netflix ha fet públiques unes xifres sorprenents: 8,4 milions de persones a tot el món devoren una sèrie sencera el mateix dia que s’estrena. Una xifra que s’ha multiplicat per 20 entre el 2013 i el 2016.
Però sabíeu que al darrere d’aquesta addicció hi ha una fórmula matemàtica i estudis de neurologia? Segur que escollim lliurement el que volem veure?
Any 2013. Oficina central de Netflix a Califòrnia. Els màxims dirigents de la companyia estan reunits per decidir com serà la primera sèrie original de la plataforma i que servirà d’aparador de Netflix a tot el món. Així va néixer House of cards.
Però qui va decidir com havia de ser la sèrie? Un grup de guionistes? Doncs no. Enginyers de sistemes, és a dir, especialistes en dades.
És una de les curiositats que explica Elena Neira, experta en distribució digital i professora de la UOC, que està a punt de publicar, conjuntament amb Cristina Merino, La revolución over the top. Del vídeo bajo demanda a la televisión por Internet. Amb ella, el Versió RAC1 ha intentat explicar per què hi ha algú que ara mateix ja sap quina és la propera sèrie a què ens enganxarem.
"Tots vivim amb dispositius connectats que deixen un rastre digital. A partir d’aquestes dades, empreses com Netflix dissenyen les sèries"
"Netflix sap què hi ha a l’ADN dels nostres gustos audiovisuals. Registra quan ens connectem, a quina hora, quants episodis veiem, les pauses que fem... És un gran ‘Black mirror’"
Elena Neira ho deixa clar: quan ens enganxem a una sèrie, no és per casualitat. Netflix ho té tot estudiat al mil·límetre.
"Netflix sap que hi ha 3.000 grups de gent que tenen els mateixos gustos. La mitjana és que pertanyem a tres o quatre grups"
"Res és casual i està estudiat neurològicament. La marató de sèries genera dopamina, és a dir, felicitat. De la mateixa manera que quan acaba vivim el buit i en volem més"
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada