LÀMINES DE SALIVA

GLÒRIES – 8:00 MATÍ

Són les 8 del matí. Hem dormit tres hores cap i culades en un matalàs de 90cm. Et ressegueixo la silueta mentre contemples recolzada a la barana del balcó els primers cotxes i autobusos i bicicletes i motos que engeguen la ciutat. Amb la punta dels dits t’entortolligues els cabells que et pengen fins als pits mentre fumes. Tabac blanc, el negre et repugna. Sols veig la teva silueta, opaca, el sol em ve de cara.  

                               
FESTES DE LA MERCÈ – 00:00 NIT

Ahir, amb els llavis vermells ens vam explicar la vida a cau d'orella mentre ressonava la música i ens excitàvem amb l'alè. Havia sortit de casa amb els cabells recollits i amb el monyo mig caigut, desfet de tant saltar i el serrell bufat per la humitat de la Barceloneta, posàrem punt i seguit a la nit. Havíem vessat la veu, havíem malgastat suor i com si se’ns escapés la nit, corríem agafades de la mà, sense dir-nos, sense mirar-nos per atrapar la línia groga. 


PLATJA DE LA BARCELONETA – 4:00 MATINADA

A la platja del Bogatell, després de dues parades de metro, amb unes birres de més, ens vam arrebossar com dues croquetes. Després, rentant-nos dins l'aigua, vam congelar amb un bes el perfum de la matinada. I empenyíem l'aigua salda, com si volguéssim tot el mar per a tu i jo. I albiràvem la línia que separa el cel i la mar. I amb la pell nua, et fregava i em fregaves, estàvem molles. I ens vam eixugar estirades, amb els peus entortolligats perquè feia fred i miràvem com els primers rajos de l’alba esquerdaven aquella línia. 

  
METRO 13:00 – MIGDIA

Tu, de peu. Jo, cosint-te una trena amb la punta dels dits i amb els peus entortolligats a les teves cuixes per no perdre l'equilibri. No hi ha lloc per seure. Haurem d'esperar que baixin a Sagrada Família, a Monumental, a Tetuan o al Passeig de Gràcia. Et faig pessigolles. Sé que et deliten. Tens els dits enganxats a la porta però ja et fan figa. Rius. Com si no hi hagués ningú més, sols tu i jo. I m'apropo a la teva orella, amb la trena ja feta i entre el batibull de converses angleses, paraules franceses, accents russos i lletres xineses et dic que paris de riure perquè em fas massa feliç. 

Comentaris